Forum
Login
Mai 24, 2012, 05:14:47

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge

Autor Thema: 21.07.07 Göteborg  (Gelesen 13967 mal)

Offline anyone

• Forumsüchtig
    • Profil anzeigen
21.07.07 Göteborg
« am: Juli 14, 2007, 00:39:14 »
Das Konzert, bei dem die meisten von uns dabei sein werden. Im Moment sind es 17 Leutchen hier aus dem Forum... Hier wird es sicher vieles zu erzählen, auszutauschen und zu sehen geben. Und mit Sicherheit wird auch die schwedische Presse darüber berichten.  ;) :D

Offline roxtom

• Fan-Student
  • *
  • a dream come true
    • Profil anzeigen
Re: 21.07.07 Göteborg
« Antwort #1 am: Juli 17, 2007, 23:06:32 »
Es ist ja nun zum Glück nicht mehr lange hin, bis zum Konzert in Göteborg *freu*

Ich wollte nur mal fragen, ob rein zufällig noch wer am freitag mit airberlin von berlin aus nach Göteborg fliegt?

Offline colinblythe

• großer Fan
  • www.theater-familie-krause.de
    • Profil anzeigen
    • Theater Familie Krause
« Antwort #2 am: Juli 18, 2007, 18:19:07 »
Frank ist heute schon in Göteborg angekommen, er hat mir geSMSt  :callme:, und ich fliege morgen um 12:50 hier weg.

Wir sehen uns dann dort!  :winkewinke:

Offline frankshs1978

• Fan
  • Hallo Leute, keep on roxin'
    • Profil anzeigen
« Antwort #3 am: Juli 18, 2007, 18:21:29 »
Hallo Leute,
ist evtl schon jemand in Göteborg?? Ich bin seit Heute da. Es ist ganz gut hier. Besser als erwartet. Wäre schön einige Roxette Fans hier kennen zu lernen. Wäre toll, wenn sich welche melden wuerden. Bin dahin.
LG Frank :gagi:

Stimmt wir sehen uns morgen!!  :tanzen2: *bad*
ROXETTE forever!!

Offline Inke

• Fan
  • J-J-E-süchtig!! --> Ich liebe Dich über alles!!
    • Profil anzeigen
« Antwort #4 am: Juli 19, 2007, 14:48:23 »
Hallo Leute,
ist evtl schon jemand in Göteborg?? Ich bin seit Heute da. Es ist ganz gut hier. Besser als erwartet. Wäre schön einige Roxette Fans hier kennen zu lernen. Wäre toll, wenn sich welche melden wuerden. Bin dahin.
LG Frank :gagi:

Stimmt wir sehen uns morgen!!  :tanzen2: *bad*

Und wir sehen uns am Samstag!  :xyxwave:
Sind ja auch alle im gleichen Hotel untergebracht wenn ich Tobi richtig verstanden habe.  :)

Offline Nick

• Godfather of the fans
    • Profil anzeigen
    • freche nick
« Antwort #5 am: Juli 20, 2007, 12:15:38 »
ich wünsche euch aallen ganz viel spass *saufen*
    Ich seh euch alle! MfG IM Å    

Offline roxtom

• Fan-Student
  • *
  • a dream come true
    • Profil anzeigen
« Antwort #6 am: Juli 20, 2007, 20:39:48 »
ich bin heute in göteborg angekommen. ist voll das super wetter (sonnig, aber nicht so heiss wie in D).

Und ich freu mich schon tierisch auf morgen... :play:

Offline frankshs1978

• Fan
  • Hallo Leute, keep on roxin'
    • Profil anzeigen
« Antwort #7 am: Juli 20, 2007, 23:23:38 »
Das stimmt. Das Wetter in Göteborg ist ziemlich gut. Eine schöne Stadt finde ich. Lohnt sich. Bin sehr gespannt wie nes morgen werden wird. Freue mich ziemlich drauf.
LG Frank
PS: Gruesse auch von Colinblythe
 :tanzen2: *bad*
ROXETTE forever!!

Offline MP

• großer Fan
    • Profil anzeigen
« Antwort #8 am: Juli 21, 2007, 15:05:25 »
checken jetzt erstmal ins hotel ein
und werden uns dann spaeter auf den weg nach goeteborg machen...
kann ja sowieso nicht in die erste reihe...mal schauen, wen man vllt. trotzdem trifft

*Shirtstand Stockholm 23.07.04
"Irgendwoher kenne ich Dich....Du warst in Halmstad"

sunnyG.

• Gast
« Antwort #9 am: Juli 21, 2007, 20:37:44 »
ich wünsch Euch allen viel Spass  :xyxwave: bin gespannt was es morgen von Euch zu hören gibt  ;)
Göteborg ist ja doch immer noch was besonderes find ich....

Offline Nick

• Godfather of the fans
    • Profil anzeigen
    • freche nick
« Antwort #10 am: Juli 21, 2007, 22:00:51 »
 :tanzen2: ..... kas

Offline Tourism

• Forumsüchtig
    • Profil anzeigen
« Antwort #11 am: Juli 21, 2007, 22:54:33 »
Fansen bänkade sig tidigt för att få se Gessle på Slottsskogsvallen på lördagen.
I väntan på kungen av sommaren
Per Gessle börjar närma sig 50 år, men han har fortfarande unga fans. Sex-årige Emil Kärnestad har åkt ända från Umeå för att gå på konsert.Från "damolympiaden" 1926 till Gunder Häggs världsrekord på en engelsk mil 1942 till konsert med Per Gessle. Slottsskogsvallen i Göteborg har sett många kända ansikten. Gessle, som lockade 20 000 personer 2003, är fortfarande den ende som spelat här.
Det var knappast en kväll som denna han tänkte på när han skrev Sommartider. Men svensk sommar är ju inte bara sol, utan även gråmulen himmel, risk för regn och knott som dansar runt. Men publiken som anländer i en stadig ström verkar inte bekymrade, och strax innan förfilmen startar klarnar det upp en aning.
- Om det börjar regna tar jag kanske på mig kavajen. Men jag tror på fint väder, säger Karin Ivarsson från Göteborg.
Hon började lyssna på Roxette när hon var sex år, nu är hon 23. Hon var på plats klockan sex, och står längst fram vid kravallstaketet framför scenen.
- Om man inte är längst fram ser man inte, och det är inte samma känsla längre bak.
Jessica Lindblom, som gillat Gyllene Tider sedan åttiotalet, håller med.
- Jag såg dem första gången 1996, innan dess var jag för liten och fick inte gå. Men då grät jag när de kom in på scenen.
Lika entusiastiska är inte Alexander Piauger och David Nääs, som fått gratisbiljetter. De sitter och lyssnar på förmusiken, en bred blandning med bland andra Blondie, Marit Bergman och The Clash.
- Han har bra influenser! Jag har inte några förväntningar alls, men det kan bli asbra, och då kanske jag ångrar att jag varit så pessimistisk, säger Alexander.
I öltältet blir det fullare och fullare. Det är gott om barnvagnar, men ont om picknickar. Paraplyer är förbjudna, men det finns regnskydd (och flugsmällare och disktrasor) att köpa i merchandiseståndet. En tröja i barnstorlek har Emil Kärnestad, sex år från Umeå, fått.
- Vi har åkt hit för hans skull. Han kan alla sånger utantill, säger pappa Stefan.
- Det har varit så dåligt väder däruppe att jag tänkte att det skulle vara varmare här. Jag tog inte ens med mig jacka, fortsätter han.
Familjen har åkt till Göteborg enbart för att se konserten. Emil leker hellre med sina orange öronproppar än svarar på frågor, men Stefan och mamma Malin berättar att Sommartider är favoritlåten. Och sonen ser förväntansfull ut.
Precis som alla andra på gräsmattan och löparbanan.

Bella Stenberg
031-62 47 37 noje@gp.se
Till sidans börjanTipsa en vänUtskrif

Offline Tourism

• Forumsüchtig
    • Profil anzeigen
« Antwort #12 am: Juli 22, 2007, 09:32:36 »
Sommarkungen Gessle lockade 12 000 till Slottsskogsvallen på lördagen.
Gessle står och stampar
Per Gessle kör med välspelade men redan lagda kort, tycker GP:s Daniel Claeson.

Per Gessle
Slottsskogsvallen, lördag
Konsert
Publik: 13 000.
Bäst: De akustiska duetterna.
Sämst: I princip alla låtar från En händig man.
Mitt 2007 med Per Gessle fram till lördag 21 juli:
En frustrerande trist låt om att snickra och ligga.
Ett frustrerande trist album på samma teman.
Ett evigt tjat från en sexårig dotter om hur lik Pelle G är en dagiskompis pappa.
Det är allt, på ett ungefär. Jag har helt enkelt långt ifrån samma fina känsla i kroppen som den där sommaren då Mazarinen var säsongens godaste bakverk.
Men så står man där på Askimsbadet på lördageftermiddagen och huttrar tillsammans med barnen efter ett misslyckat försök till badsommar. Bortanför uteliggar-campingen mullrar en bas igång och snart därpå hörs både ett taktfast komp och en välkänd orgeltruddilutt. Gessle och kompani soundcheckar Jag vill känna din kropp emot din och på avstånd låter den som en skönt pårökt dubhälsning från en sommarkung som vill få alla att trivas. Jag blir, kort sagt, sugen.
Nu visar det sig till slut att jag aldrig får höra Jag vill känna din kropp emot din och kanske är det det som gör att den där riktiga vinnarkänslan aldrig infinner sig. Trots uppsprickande skyar och därmed en rejäl publiktillströmning står lördagens 100 minuter långa konsert ofta och stampar. Trots ett alldeles förträffligt band (japp, det bästa någonsin bakom Per) och en hitkavalkad som verkligen är värd namnet så dröjer det till extranumren innan publiken går igång. Och knappt ens då.
Det kan såklart bero på att vi som var där förra och förrförra gången hört det mesta förut. Upplägget är detsamma, låtarna likaså. Naturligtvis går det att ha invändningar, men samtidigt: vad ska karln göra. Med Mazarin hade han en hel platta som funkade live, med En händig man får han verkligen leta för att hitta två låtar som duger. Då blir det till att köra med välspelade och redan lagda kort.
Gyllene-låtarna, med en het Ljudet av ett annat hjärta och en allsångsexplosion i Gå & fiska i spetsen, gör sitt jobb och jag är rätt förtjust i det tre låtar långa, lite hårdare partiet där bandet verkligen får visa musklerna. Men allra bästa är konserten faktiskt när den tas ner till sitt allra minsta format. När Per gör om När alla vännerna gått hem och Om du bara vill till finstämda duetter med körsångerskan Helena Josefsson. Då vaggar hela publiken och tanken om hur kul det vore att se Gessle på konserthusturní© nästa gång. Helst en sen höst. I november. Frågan är bara om han funkar på den årstiden?

Daniel Claeson
Låtlistan
Juni juli augusti
(Hon vill ha) puls
Pratar med min müsli
En händig man
På promenad genom stan
Vilket håll du än går
Hannas kärlekspil
Det hjärta som brinner
En sten vid en sjö i en skog
När alla vännerna gått hem
Om du bara vill
Jag skulle vilja tänka en underbar tanke
Kung av sand
Här kommer alla känslorna på en och samma gång
Födelsedag
Fru Nordin
Spegelboll
Gå & fiska
Extranummer:
Om du kommer ihåg
Jag tycker om när du tar på mig
Ljudet av ett annat hjärta
Ska vi älska ska vi älska till Buddy Holly
Sommartider
Min hälsning
Till sidans börjanTipsa en vänUtskriftsvers

Edit: waren die EHM-Songs live wirklich so schlecht? weil es ja hier in der Kritik steht

Offline Nick

• Godfather of the fans
    • Profil anzeigen
    • freche nick
« Antwort #13 am: Juli 22, 2007, 11:04:17 »
na wenn dcu schon die ganzen texte hier rein stellst die fast keiner lesen kann, warum übersetzt dui siedann nicht gleich mal so ein bissel grob, du kannst es ja scheinbar.
ich denke der größte teil versteh eh nur bahnhof, würd also auch ein quell-link reichen.  :abou:

Offline Real_Sugar

• Forumsüchtig
  • du har börjat när allt har tagit slut
    • Profil anzeigen
« Antwort #14 am: Juli 22, 2007, 13:11:29 »
Edit: waren die EHM-Songs live wirklich so schlecht? weil es ja hier in der Kritik steht

Ich lass mich überraschen...  *thumb*
I survived Black Mamba & Talocan in Brühl 07/2008 & 07/2010 & Silver Star in Rust 09/2008. Blue Fire will follow...

Wenn man so will bist du meine Chill-out Area, meine Feiertage in jedem Jahr, meine Süßwarenabteilung im Supermarkt.
Die Lösung, wenn mal was hakt. So wertvoll, dass man es sich gerne aufspart, und so schön, dass man nie darauf verzichten mag.

Unterstützt Planet Roxette: